Dalarna södra

Mycket prat om glaukom på seniormässan i Falun

Informerade om glaukom på Sextio+mässan i Falun gjorde fr v Anita Holmgren och Anne-Marie Thulin från glaukomföreningen Dalarna södra och Barbro Bölling från Dalarna norra samt Ania Högberg. Foto: Privat

I slutet av oktober hölls seniormässan Sextio+ i Falun. På plats fanns båda glaukomföreningarna i Dalarna, både norra och södra.
– Mässan var mer utbyggd i år än i fjol, med massor av roliga saker, makeup och hårvård och kläder med mera, konstaterar Barbro Bölling från glaukomföreningen Dalarna Norra.
– Och det kändes som om det var mycket mer folk där. Vår monter fanns mitt emot Specsavers och det var bra. Vi delade ut prover och infor-merade besökare som passerade oss. Jag kände mig nästan som en papegoja när jag kom hem. Men det viktiga är ju att vi fick ut budskapet, att glaukom är en lömsk sjukdom och att det gäller att ta vara på möjligheten att kolla sin syn.                                  Okt 2018

Styrelsen i Glaukomföreningen Dalarna södra:

Ordförande Anne-Marie Thulin.
Vivianne Rosén (ordinarie)