Bussresa till Grythyttan och Bredsjö

Torsdag 24 augusti

Styrelsen för Glaukomföreningen i Örebro län har glädjen att inbjuda dig till en medlemsdag tillsammans med Glaukomföreningen Värmland.

08.30  Avresa från Scandic Västhaga
10.00
Ankomst till Måltidens Hus där kaffe och ostsmörgås väntar och vi får bekanta oss med medlemmarna från Värmland.
10.45
Guidning i Måltidens hus med dess gastronomiska bibliotek. Guidningen tar ca 1 timme.
12.00
Lunch på Grythyttans Gästgivaregård. I samband med lunchen informerar Anders Nyström från förbundsstyrelsen.
13.30
Avresa till Bredsjö Mjölkfår.
14.00
Guidning och möjlighet till avsmakning och inköp av ost.
16.30
ca återkomst till Scandic Västhaga.

För att kunna genomföra denna resa är förutsättningen att minst 25 st anmäler sig. Avgift för medlemmar och medföljande är 350:- kr per person, gärna jämna pengar, som erläggs vid avfärd. Vi behöver Din bindande anmälan senast den 1 aug till någon av nedanstående. Om specialkost önskas, var god uppge detta vid anmälan.

Välkomna!

Anders Nyström tel 0705-91 86 34  orebro@glaukomforbundet.se
Lisa Nilsson       tel 0703-45 04 09  lizzieanja@gmail.com

Ställ dina frågor om glaukom till ögonläkaren Marcelo Ayala, så svarar han så fort som möjligt. MD, docent Marcelo Ayala arbetar som ögonläkare vid Skaraborgs Sjukhus i Skövde och forskar om glaukom. Din fråga publiceras här med ett svar och ibland kan din text behövas redigeras. Får du inget svar har "Fråga Doktorn" sorterat bort frågan för att den tidigare besvarats eller att den inte gäller glaukom.