Örebro län

Höstens planerade aktiviteter

14 augusti Medlemsresa till Oljeön

Avresa från Haga Centrum kl. 08.30.
Pris för mat, guider, eftermiddagsfika 365:-/person

Vi åker mot Engelsberg och till Oljeön. Innan vi åker över fikar vi med egen medhavd kaffekorg. Överfarten till Oljeön är kl. 11.00. Därefter åker vi till Virsbo Herrgård för lunch.

Efter lunchen möter oss en guide som följer med och berättar när vi åker en tur i Brandområdet. När turen är klar åker vi till Elsa Anderssons konditori i Norberg som är återuppbyggt efter branden. Därefter är det dags för hemfärd.

Anmälan till Anders Nyström, tel 070-591 86 34 senast 1 aug!
Uppge samtidigt om du önskar specialkost.
Betalning till plusgiro nr 625767-9 senast den 8 augusti!

Välkommen!

3 september kl 14 Glaukomkaffe

Studieförbundet Vuxenskolan, Kungsgatan 28 Lindesberg.

5 september kl 14 Glaukomkaffe

Studieförbundet Vuxenskolan, Fabriksgatan 8, Örebro

7 oktober kl 10-17 Seniorfestival

Conventum Örebro

9 oktober 14.30-18.30 Anhörigfestival

Conventum Kongress Örebro. Tema Psykisk hälsa och kostens betydelse.

16 november kl 13-17 Ögats dag

USÖ Örebro. Återkommer med mer info om program.

Årsmöte med musik till kaffet

Vårt årsmöte genomfördes den 13 mars 2018 på Studieförbundet Vuxenskolan i Örebro. Alla ledamöter i styrelsen omvaldes och till kaffet underhöll Jonny "Kungen" Fagerman med sång och musik.

Medlemsresan gick till Grythyttan

Årets medlemsresa i augusti 2017 gick bland annat till Måltidens Hus i Grythyttan där vi mötte medlemmar från Glaukomföreningen Värmland och fick en grundlig guidning. Därefter intogs en god lunch på Grythyttans Gästgivargård. Resan avslutades hos Bredsjö Fårost där vi kunde smaka och köpa blåmögelost.

Seniorfestivalen i oktober fick vi tillfälle att informera om glaukom och dela ut material, vilket också resulterade i några nya medlemmar. Här ses Marita Willson prata med några av de cirka 5 000 besökarna.

Foto: Anders Nyström

Styrelsen 2018

Fr v: Lisa Nilsson vice ordf, Karl-Erik Lidgren, Siv Wiking, Anders Nyström ordf, Lisbeth Hilmersson och Marita Willson. Längst till höger Maria Östby, vår kontakt på SV.

Ordförande Anders Nyström
Vice ordf Lisa Nilsson
Kassör Bo Ammer
Sekreterare Jerry Andersson
Ledamöter Karl-Erik Lidgren, Marita Willson
Suppleanter Lisbeth Hilmersson, Siv Wiking

Har du idéer och lust att hjälpa till med vår verksamhet är du välkommen att höra av dig till orebro@glaukomforbundet.se eller per telefon 070-591 86 34.
hälsar styrelsen/Anders Nyström Ordförande

Kontakt i Örebro län

Om du vill veta mer, kontakta ordförande Anders Nyström, tel 070-591 86 34, e-post orebro@glaukomforbundet.se

Postadress: c/o Anders Nyström,