Glaukomförbundet

Kommande aktiviteter:

Styrelsemöte Nästa möte är Tisdagen den 23 jan 2018 kl 12.30 i Stockholm.

Förbundsordförande Lars Steen på Aftonbladets löpsedel och webbsida

Förbundets ordförande Lars Steen ses på Aftonbladets löpsedel och webbsida onsdag den 3 feb 2016. Rubriken under Hälsa lyder:

Vanlig ögonsjukdom riskerar göra dig blind

100 000 svenskar drabbade – utan att veta om det
Lars Steen, 77, hann få hjälp i tid

För att läsa hela artikeln måste man prenumerera på PLUS som är Aftonbladets betaltjänst för artiklar inom olika ämnesområden.

Svenska Glaukomförbundet bildades den 15 november 1999 av representanter för de lokala Glaukomföreningarna i Göteborg och Stockholm.

Glaukomförbundets roll är huvudsakligen av över­gri­pande natur att bistå med råd och hålla samman de 15 regionala glaukomföreningarna genom att ordna planerings­konferenser, uppdatera kring senaste forsk-ningsrönen och bistå med olika sorters hjälp till föreningsverksamheten. De regionala glaukomföreningarna är medlemmar i Glaukomförbundet.

Vi är till för dig, tveka inte att ta kontakt. Du hittar oss under rubriken Kontaktpersoner eller i kontaktrutan till höger.

Bli medlem i en Glaukomförening! Titta in under Föreningar och välj den förening som passar dig. Läs mer

Stöd forskningen om Glaukom
ge en minnesgåva. Ditt bidrag kommer odelat att gå till glaukomforskningen. Läs mer

Vill du vara med och starta en lokal glaukomförening på den ort där du bor? Kontakta Lars Steen, tel 073-570 15 75 eller via e-post ordf@glaukomforbundet.se