Ögontrycket nr 3 • 2018

Tidningen ÖgonTrycket utkommer med fem nummer per år, i februari, april, juni, september och december.

I ÖT nr 3 kan du läsa om ögonkirurgen Mario-Alexander Economou som genomför mikroinvasiv kirurgi, vilket kan revolutionera ögonsjukvården. Läs om Nils Widenfors, ny ledamot i förbundsstyrelsen, som nyligen opererats med denna kirurgi. Läs också om överläkaren Johan Semby som via länk föreläste på Glaukomförbundets årsstämma, bland annat om sitt projekt som syftar till att ögonsjukvården kan avlastas med nya samarbeten med välutbildade optiker. Gudrun Fleetwood bekriver hur diskussionen förs kring medicinsk marijuana och glaukom. Dessutom finns fakta om GDPR (se även särskild länk nedan) som trädde i kraft den 25 maj och vad som gäller för ideella föreningar.

Ögontrycket publiceras i sin helhet här:

Ögontrycket nr 3 • 2018