Jag har i oktober förra året bytt ögondroppar från Travatan till Taflotan. En månad efter bytet fick

22 april

Jag har i oktober förra året bytt ögondroppar från Travatan till Taflotan. En månad efter bytet fick jag sömnsvårigheter, som fortfarande håller i sig och ger ökad trötthet under dagen. Kan Taflotan ge dessa besvär?

Det är ingen biverkan som det finns rapporter om, och jag har inte träffat på någon som angett sömnsvårigheter av Taflotan. Men om du ändå misstänker det så får man prova att vara utan droppen för att se om sömnsvårigheterna blir bättre. Tala med din ögonläkare för att använda någon alternativ droppe under tiden, om det är möjligt för dig att göra uppehåll med Taflotan.