9 december

Fick biverkningar av Duotrav med tryck över bröstet och andfåddhet bl a. Vände mig till läkare. Fick rådet att byta till Timosan på morgon och Taflotan på kvällen. En annan läkare rekommenderade bara Taflotan till kvällen. Vad är mest riktigt för mig tror du?
Det beror på. Eftersom de biverkningar du beskriver troligen beror på betablockerare som finns i Doutrav så vore det bästa att helt slippa betablockerare. I så fall är Taflotan på kvällen ett alternativ. Men Taflotan ger inte lika stor trycksänkning och trycksänkningen blir kanske inte tillräcklig. Då kan man prova Timosan som tilläggsbehandling. Timosan är också betablockerare men ger endast 1/5 av mängden betablockerare jämfört med Duotrav. Om du inte tål Timosan heller så får man prova något annat alternativ.