Hur påverkar Timosan mitt sexliv? Timosan tillhör en grupp läkemedel som heter betablockerare. De an

27 november

Hur påverkar Timosan mitt sexliv?
Timosan tillhör en grupp läkemedel som heter betablockerare. De används bla som blodtryckssänkande behandling, och mot vissa hjärtsjukdomar. En biverkan för män är impotens, även minskad sexlust kan förekomma som biverkan för både män och kvinnor. När man tar ögondroppar med betablockerare så är dosen som kommer ut i blodet mycket lägre än om man behandlar med tabletter, men dessa biverkningar kan ändå förekomma. Just för Timosan så är dosen av betablockerare bara en tiondel jämfört med andra ögondroppar så dessa biverkningar är ytterst ovanliga av Timosan.